17 Jan

Einstein 28, Bildungszentrum der MVHS Einsteinstraße 28 81675 München

Filmvorführung und Diskussion

Regisseur: Fredrik Gertten / Sweden (2019), 92 min, OmU

Soon, there will be no nurses left in the cities because the salary is not enough for an apartment. Where and how we live is increasingly determined by anonymous investors. The film Push follows Leilani Farha, UN Special Rapporteur, on the right to adequate housing (2014–2020) as she travels the world to find out who is being pushed out of the city, how, and why. “I believe there's a huge difference between housing as a commodity and gold as a commodity. Gold is not a human right, housing is”.

Nach der Filmvorführung wird es eine Diskussion mit Gülseren Demirel (Bündnis 90 / Die Grünen, MdL) geben.

Das Original des Films wird mit deutschen Untertiteln gezeigt, die anschließende Diskussion findet auf Deutsch statt. Weitere Informationen zu Programm und Anmeldung erhalten Sie auf der Website des Rachel Carson Center for Environment and Society.

Das Rachel Carson Center veranstaltet die Filmreihe Green Visions in Zusammenarbeit mit dem Deutschen Museum, dem DOK.fest München und der Münchner Volkshochschule.