Schuster, K., Krupp, A., & Diefenbach, S. (2024). Miles apart but close at heart? Exploration of UX checklist for relatedness technologies based on focus groups. i-com, 23(1), 95-107. https://doi.org/10.1515/icom-2024-0010
Krupp, A., & Schuster, K. (2024). An advanced perspective on technology acceptance: Considering users’ psychological needs for technology acceptance. In Diefenbach, S. (Chair), Responsible Design – Human-centered product development from a (social-) psychological perspective [Symposium]. 53rd DGPs Congress/15th ÖGP Conference, Vienna, Austria. https://doi.org/10.2440/0003
Krupp, A. (2023). How Can Technology Acceptance Be Measured? An Adaptable Toolkit for Measuring Acceptance of Experience-Oriented Technologies. In L. Chuang, A.-C. Hensch, E. Wögerbauer, & J. Bornemeier (Chairs), Proceedings of the 5th German Human Factors Summer School 2023. German Human Factors Summer School. Section of Engineering Psychology of the German Psychological Society (DGPs). https://doi.org/10.5281/zenodo.10490096
Lehrveranstaltungen:
Seminar "Markt- Konsumenten- und Ökonomische Psychologie"
Seminar "Markt- und Wirtschaftsdiagnose"
Lehrpraxisprojekte (Markt-, Konsumenten- und Ökonomische Psychologie)
Betreuung von studentischen Forschungs-, Bachelor- und Masterarbeiten
Forschungsprojekte
"VEREINT - Sich VERbundEn fühlen durch INTeraktive Technologien", gefördert von BMBF, Bundesministerium für Bildung und Forschung
Sonstige Tätigkeiten
Mitglied des Schwerpunktes (fakultätsübergreifende Arbeitsgruppe) zum Thema "Planetary Health" des Center for Advanced Studies (CAS) (Weitere Informationen)
Mitglied des Nachhaltigkeits-Teams des Departments Psychologie